تخم مرغ تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک فراتر از غذا

تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک فراتر از غذا

تخم مرغ تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک فراتر از غذا

تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک فراتر از غذا

تخم مرغ بخش مهمی از رژیم غذایی سالم در جهان می باشد و در بین تمام تخم مرغ های تولید شده در جهان تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک یا اصطلاحا تخم مرغ سبز جزو بهترین نوع تخم مرغ می باشد.مهم ترین ویژگی تخم مرغ که موجب تفاوت این ماده مغذی با دیگر مواد غذایی شده است، پروتئین با کیفیت تخم مرغ است که در واقع از این پروتئین به عنوان استانداردی برای مقایسه دیگر پروتئین ها استفاده می شود. ارزش بیولوژیکی (قابلیت جذب در بدن) پروتئین تخم مرغ در حدود ۹۳ درصد است در حالی که این رقم برای پرروتئین شیر ۸۴ و برای ماهی ۷۶ و برای گوشت گاو ۷۴ درصد گزارش شده است. همچنین میزان مواد مغذی موجود در تخم مرغ بسیار بیشتر از کالری است که در اختیار بدن قرار می دهد و همین عامل از چاقی افراد جلوگیری می کند. تخم مرغ سرشار از مواد مهمی چون کولین (ماده مورد نیاز جهت تکامل مغز جنین و نوزاد)، لوتئین و گزانتین ( حفاظت از چشم) است. این ماده غذایی منبعی غنی از ویتامین هایی چون ویتامین A,D,E وB  و مواد معدنی مانند آهن، زینک، ید ،کلسیم وفسفر می باشد. نقش تخم مرغ در سلامتی بدن به اندازه ای است که هرگز نباید اقدام به حذف آن از رژیم غذایی خود بنماییم زیرا انواع ویتامین ها و مواد معدنی موجود در تخم مرغ در تکامل مغز جنین و نوزاد، جلوگیری از کوری و آلزایمر در کهنسالان و بهبود سیستم عصبی و حافطه و همچنین در سلامت قلب و عروق موثر است. زرده تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک حاوی بخش عمده ای از ویتامین ها است و سفیده آن حاوی پروتئین (منبع تامین اسیدهای آمینه) می باشد. نکته قابل توجه این است که تخم مرغ به دلیل داشتن چربی غیر اشباع به هیچ وجه موجب افزایش کلسترون خون نمی شود اما متاسفانه با وجود اینکه ایران به عنوان دهمین کشور تولید کننده تخم مرغ در جهان شناخته شده است اما مصرف سرانه تخم مرغ در ایران حدودا ۱۹۰ عدد است در صورتی که این عدد در کشورهای توسعه یافته ۳۰۰ می باشد.برای خرید تخم مرغ عمده به صورت مستقیم و بی واسطه و یا اطلاع از قیمت عمده تخم مرغ  می توانید بر روی لینک ها کلیک نمایید

تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک را چگونه مصرف کنیم؟

مناسب ترین روش پخت تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک، نیم برشته یا عسلی است. در این حالت، زرده موجب تقویت کننده مغز و قلب می شود. تخم مرغ سفت شده دیر هضم بوده و برای افرادی که دچار بیماریهایی چون چاقی، سوءهاضمه و کبد چرب هستند اصلا توصیه نمی شود. براساس کلیات طب سنتی سفیده تخم مرغ اعضای جوجه را تشکیل می دهد و زرده آن در واقع غذای جوجه است و از آنجاییکه سفیده تخم مرغ دیر هضم است برای افرادی با طبع سرد و افراد دارای معده ضعیف مضر می باشد اما زرده تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک غذایی کامل بوده و موجب تولید خونی سالم و بهبود وضعیت تنفس می شود.

روزی یک تا سه عدد تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک بخورید

یک عدد تخم مرغ ۱۸۶ میلی گرم کلسترول دارد با این وجود نمی توان گفت که تخم مرغ ماده ی غذایی مضری است. در حقیقت، کلسترول، برای ساخت غشای سلولی در بدن و همچنین برای تشکیل هورمون های استروئیدی مانند استروژن، تستوسترن و کورتیزول مورد نیاز است. بررسی های اخیر نشان داده است که واکنش بدن در مقابل مصرف تخم مرغ به ویژگی های هر شخص وابسته است. در حقیقت، مصرف روزانه ۳ عدد تخم مرغ کامل در ۷۰ درصد افراد موجب تشکیل کلسترول بد (LDL) نمی شود و ۳۰ درصد باقی مانده مربوط به گروه hyper responder است که نباید این مقدار تخم مرغ را روزانه مصرف نمایند.

برای خرید تخم مرغ عمده و یا اطلاع از قیمت عمده تخم مرغ بر روی لینک ها کلیک نمایید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *