تقویت حافظه با تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک (سبز)

تقویت حافظه با تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک (سبز)

تقویت حافظه با تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک (سبز)

تقویت حافظه با تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک (سبز)

همانطور که مستحضر هستید مواد غذایی بسیار بر عملکرد بهتر مغز تاثیر می گذارد، بنابراین همه ما باید در طول روز از مواد غذایی استفاده کنیم که از ارزش غذایی بالا برخوردار بوده و باعث بهبود عملکرد مغز شود. بدن انسان از جمله حافظه به مواد غذایی از جمله ویتامین های مختلف نیاز دارد. این سوال برای همه افراد مطرح می گردد که چه مواد غذایی سرشار از ویتامین بوده و کدام نوع از ویتامین ها به تقویت حافظه کمک زیادی می کند؟ چگونه حافظه کودکمان را تقویت کنیم؟ آیا استفاده از ویتامین ها از بروز آلزایمر در سالمندان جلوگیری می کند؟ استفاده از ویتامین های مختلف در دوره بارداری می تواند کمک کند که فرزندان باهوش تری داشته باشیم؟ شما می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خودت ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

چه مواد غذایی باعث تقویت حافظه می شود؟

مواد غذایی مانند تخم مرغ، گردو، ماهی، سبزیجات (برگ سبز سبزیجات)، روغن زیتون، کنجد و …از مواد غذایی هستند که سرشار از ویتامین های مختلف بوده و باعث تقویت عملکرد مغز می گردد. یکی از این مواد غذایی تخم مرغ می باشد. تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک حاوی مقدار زیادی کولین، املاح و ویتامین بوده و همه این مواد باعث بهبود عملکرد حافظه می شود. ویتامین های موجود در تخم مرغ عبارتند از:

  • تخم مرغ حاوی ویتامین B-5 می باشد که از سلامت سیستم عصبی بدن محافظت می کند. 
  • تخم مرغ حاوی ویتامین B-12 می باشد که این ویتامین باعث ترشح ماده ای به نام میلین در بدن می شود که این ماده باعث تسریع و بهبود عملکرد سلول های عصبی منتقل کننده پیام های عصبی می شود. همچنین این ماده از بروز بیماری های روانی جلوگیری می کند. 
  • تخم مرغ حاوی ویتامین B-6 است که به تولید ماده نوروترانسمیترها کمک می کند.
  • تخم مرغ حاوی بیوتین است که باعث تقویت سیستم های بینایی و حرکتی انسان می گردد.

خوردن تخم مرغ سبز برای تقویت حافظه کودک

یکی از دغدغه های مهم والدین، تهیه یک برنامه غذایی مناسب برای رشد و عملکرد حافظه فرزندانشان می باشد و به دنبال منابع غذایی هستند که از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و فرزندانشان تمایل به خوردن آن مواد غذایی داشته باشند. تخم مرغ سبز یکی از غذاهایی است که می تواند تمام نیازهای بدن کودکمان را تامین کند. همچنین شما می توانید با استفاده از تخم مرغ، غذاهای مختلفی را بپزید تا کودک با اشتهای بیشتری تمایل به خوردن آن غذا داشته باشد. برای دریافت دستور غذایی چند غذای خوشمزه با تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک (سبز) کلیک کنید.

تقویت حافظه سالمندان با مصرف تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک

با توجه به تحقیقات به عمل آمده، محققان دریافتند که مصرف تخم مرغ در تمام دوران های زندگی فرد، باعث تقویت حافظه و جلوگیری از خطر ابتلا به آلزایمر می شود. ماده ای به نام کولین در چربی تخم مرغ وجود دارد که مصرف آن باعث تسریع در عملکرد بهتر سلول های منتقل کننده پیام های عصبی می شود. همچنین این ماده بسیار مهم باعث رشد مغز در جنین و نوزادان نیز می شود. بنابراین مصرف تخم مرغ در تمام ادوار زندگی افراد، باعث تقویت حافظه در سالمندی شده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. برخی از افراد به دلیل بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و کلسترول بالا، خود را ار خوردن تخم مرغ منع می کنند، اما باید بگوییم که هیچگاه خود را از مصرف این ماده غذایی بسیار مهم منع نکنید ولی میزان مصرف آن را در طول هفته کاهش دهید. استفاده از تخم مرغ هایی که به صورت مکانیزه و بدون دخالت دست و بدون آنتی بیوتیک تولید می شود مانند تخم مرغ سبز پورعلی ،می تواند تاثیر بیشتری بر روی تقویت حافظه داشته باشد. شما می توانید برای خرید تخم مرغ به نمایندگی تخم مرغ سبز مراجعه کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت تخم مرغ کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *