در هفته چند عدد تخم مرغ سبز مصرف کنیم ؟

در هفته چند عدد تخم مرغ سبز مصرف کنیم ؟

در هفته چند عدد تخم مرغ سبز مصرف کنیم ؟

در هفته چند عدد تخم مرغ سبز مصرف کنیم ؟

تخم مرغ سبز حاوی پروتئینی با کیفیت عالی، کم کالری و کم چرب است و به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی، مصرف آن در کشور ما بسیار زیاد می باشد. اما در ذهن اکثر مردم هر گاه صحبت از تخم مرغ سبز می شود ناخودآگاه کلسترول موجود در زرده تخم مرغ و مشکلات ناشی از کلسترول بالا تداعی می شود. به همین دلیل سوالاتی مانند : الگوی مصرف صحیح تخم مرغ چگونه بوده و یا مصرف روزانه و هفتگی تخم مرغ سبز ذهن کلیه افراد را به خود درگیر می کند. در این مقاله برای بهره مندی از مزایا و تعیین مقدار مصرف تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک توضیحاتی ارائه خواهیم داد که توصیه می کنیم ادامه مطلب را با دقت مطالعه فرمایید.

الگوی صحیح مصرف تخم مرغ سبز

با توجه به افزایش بیماری های قلبی و عروقی در افرادی که تخم مرغ زیاد مصرف می کردند، به این افراد توصیه می شد که تخم مرغ کمتری مصرف کنند. ولی با توجه به تحقیقات انجام شده، نتیجه به این صورت بوده که این افراد از شیوه تغذیه غلط، فعالیت بدنی کمی برخوردار بودند، بنابراین مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ در افراد سالم مشکل ساز نبوده و تخم مرغ سبز هیچ ارتباطی با وقوع بیماری های قلبی و مرگ و میر حاصل از این نوع بیماری ندارد. یک عدد تخم مرغ سبز حاوی ۷۵ کیلوکالری انرژی، ۴/۶ میلی گرم کلسترول، ۱۲ نوع ویتامین موردنیاز بدن و شامل املاح معدنی مانند کلسیم، آهن، اسیدفولیک، سدیم، پتاسیم می باشد.

در واقع مصرف ۵-۳ عدد تخم مرغ سبز از ۲ سالگی به بعد براساس میل کودک مجاز می باشد. همچنین افراد بالغ نیز در هفته مجاز به مصرف ۴-۳ عدد تخم مرغ سبز می باشند. حتی افرادی كه خونشان دارای کلسترول بالایی می باشند در هفته ۳-۲ عدد تخم مرغ سبز می توانند مصرف کنند و به هیچ وجه نباید مصرف تخم مرغ را قطع کنند. باید توجه داشته باشید که واکنش بدن نسبت به مصرف تخم مرغ سبز به ویژگی های بدن هر فرد بستگی دارد. توصیه می کنیم افراد تخم مرغ سبز را به صورت آب پز میل کنند و اگر توصيه ما را بخواهید، باید بگوییم که افرادی که بیشتر از یک تخم مرغ در روز مصرف می کنند باید تلاش کنند این میزان مصرف را کاهش داده و بیشتر از سفیده تخم مرغ سبز پورعلی استفاده کنند تا زرده تخم مرغ.

در دو گروه از افراد كه نیاز به پروتئین بیشتری در برنامه غذایی روزانه‌شان دارند، مصرف تخم مرغ بیشتر لازم است. 

‌۱- ورزشكارانی كه نیاز به افزایش عضلات دارند: به ورزشکاران توصیه می شود که از سفیده تخم مرغ به میزان قابل توجهی استفاده کنند؛ البته ویتامین ها و املاح موجود در زرده تخم مرغ بیش از سفیده تخم مرغ سبز می باشد.

‌۲-كودكان و نوجوانان كه در سن رشد هستند: دخترانی که در دوره نوجوانی روزی یک عدد تخم مرغ مصرف می کنند، احتمال مبتلا شدن به سرطان سینه در سنین بالاتر را کاهش خواهد داد.

تخم مرغ سبز از برنامه غذایی حذف نشود

در سال های گذشته کلسترول موجود در تخم مرغ با وارد شدن به بدن، به کلسترول مسدود کننده عروق تبدیل می می شد به همین دلیل تخم مرغ از برنامه غذایی خیلی از افراد حذف شد، در نتیجه برخی دانشمندان در مطالعات مختلف به این نتیجه رسیدند که تخم مرغ نه تنها نباید از برنامه غذایی حذف شود بلکه تخم مرغ سبز را می توان به عنوان یک غذای مفید و مقوی تلقی کرد. حتما پس از این متوجه خواهید شد که مصرف یکباره تخم مرغ سبز در یک وعده غذایی مفید نخواهد بود. درست است که تخم مرغ سبز دارای حساسیت ها و کلسترول زیادی بوده اما می توان این ماده غذایی را جزو پروتئین های حیوانی حساب کرده و حتی در گوشت قرمز و سفید، ماهی و لبنیات از پروتئین با کیفیت عالی در نظر گرفت. امید است به تدریج با بالارفتن سطح اگاهی و آموزش های گوناگون مصرف تخم مرغ سبز به صورت مستقیم در سبد غذایی هر خانواده قرار گیرد. برای اطلاع از قیمت عمده تخم مرغ بر روی لینک کلیک کنید و یا در صورت تمایل برای خرید عمده تخم مرغ می توایند با نمایندگی تخم مرغ تماس بگیرید تا در این زمینه شما عزیران را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *