فواید زرده تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک سبز

فواید زرده تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک سبز

فواید زرده تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک سبز

فواید زرده تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک سبز

همانطور که می دانید ارزش غذایی تخم مرغ بسیار زیاد است و همواره در سبد غذایی خانواده ها وجود دارد. این مواد غذایی مغذی دارای ۱۳ نوع مواد معدنی مهم و ضروری مورد نیاز بدن می باشد این مواد معدنی شامل : پتاسیم، سدیم، سلنیوم. کلسیم، منیزیم، آهن و … می باشد. به جرات می توان گفت فایده زرده تخم مرغ  به دلیل وجود مقداز زیادی مواد معدنی در آن بیشتر از سفیده می باشد. به عنوان مثال ۹۳ درصد از آهن موجود در تخم مرغ در قسمت زرده می باشد و تنها ۷ درصد از آن در قسمت سفیده است همچنین ۹۰ درصد از میزان کلسیم موجود در تخم مرغ در قسمت زرده است. ممکن است شما به دنبال خرید تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک با ارزش غذایی بالا باشید پیشنهاد ما به شما تخم مرغ سبز پورعلی می باشد.

فواید زرده تخم مرغ

  • براساس تحقیقات انجام شده زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کاروتنوئید است. کاروتنوئید موجود در زرده تخم مرغ برای سلامت چشم ضروری بوده و آن را از خطرات ابتلا به آب مروارید و دیگر بیماری های چشم را کاهش می دهد.
  • زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 ، B، B-12 ،A ،D ،E و K است. مقدار پروتین موجود در هر زرده ۲٫۷ گرم است.
  • زرده تخم مرغ ب خاصیت ضدعفونی کننده ای که دارد به مقابله عفونت های خطرناک می پردازد.
  • زرده تخم مرغ یکی از موثرترین خوراکی برای نیرو بخشیدن به سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گردش خون ( قلب و شریان ) می باشد.
  • ویتامین های موجود در زرده تخم مرغ برای رشد مو مناسب بوده و افرادی که از خشکی مو رنج می برند می توانند از آن برای مرطوب کردن موهای خود استفاده کنند.
  • زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کلسترول مفید برای بدن انسان می باشد که برای رشد بهتر مغز لازم است.
  • یکی از مواد غذایی که در آن به طور طبیعی ویتامین D یافت می شود زرده تخم مرغ است.
  • این ماده غذایی مغذی برای افرادی که مدام با رایانه کار می کنند بسیار مناسب است چرا که با خاصیت نیرو بخشی که دارد از ضعف و خستگی سیستم عصبی جلوگیری می کند.
  • بسیاری از خانم ها برای براق و سالم شدن موهای خود هزینه های زیادی را به سالن های زیبایی می پردازند باید بگوییم که موادی که داخل زرده تخم مرغ وجود دارد موهای شما را بسیار و براق می کند که با مصرف آن می توانید از هزینه های اضافی سالن های زیبایی جلوگیری کنید.
  • اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که رژیم گیاه خواری دارید برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خودتان از تخم مرغ استفاده کنید.
  • زرده تخم مرغ قابلیت این را دارد که بدون تغییر در میزان سردی، گرمی، خشکی و تری بدن به خونی معتدل و مفید تبدیل شده به شرطی که زرده هنگام پخت خیلی سفت نشده و فرد مصرف کننده یک فرد نرمال و سالم باشد.
  • زرده تخم‌‌مرغ حاوی انواع اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع امگا۳، امگا ۶ و امگا ۹ و انواع اسیدهای آمینه ضروری و غیرضروری مثل آرژینین، لیزین، گلایسین، پرولین و هیدروکسی پرولین و عناصر معدنی چون سلنیوم، روی، آهن، مس و انواع ویتامین‌ها مثل A، E، D و فولات می‌باشد.

مصرف سفیده بهتر است یا زرده؟ 

با توجه به توضیحات ارائه شده متوجه می شویم که مقدار املاح و مواد معدنی موجود در زرده تخم مرغ بیشتر از سفیده است بنابراین ارزش غذایی زرده تخم مرغ بیشتر از سفیده است. شما می توانید با مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید زرده ی تخم مرغ سرشار از فولات، پانتوتنیک اسید، فسفر و سلنیوم می باشد که همچنین مقدار زیادی آهن نیز در آن دیده می شود. زرده تخم‌مرغ حاوی چربی، کلسترول، سدیم، کربوهیدرات یا قند و پروتئین است و از نظر خوراکی قادر است ویتامین A، کلسیم و آهن مورد نیاز روزانه یک فرد بالغ را تامین کند. تخم مرغ یک ماده غذایی مفید و سرشار از ویتامین و ملاح است و افراد زیادی در جهانعلاقمند به مصرف این ماده مغذی هستند و در بیشتر غذاهای خود از آن به عنوان چاشنی استفاده می کنند. شما می توانید با کلیک بر روی این لینک از خواص شگفت انگیز تخم مرغ سبز ( بدون آنتی بیوتیک ) مطلع شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *